e-Račun u Atlantic Grupi
EDITEL Adria uspješno implementirala e-Račun u Atlantic Grupi
Hrvatska je, kao zemlja članica EU, obavezna od 1. prosinca 2018. primjenjivati Zakon o obaveznom e-Računu u javnoj nabavi prema europskoj Direktivi (2014/55/EU). Direktiva predviđa obvezu spremnosti za zaprimanje računa u elektroničkom obliku za sve javne naručitelje. Pod tim se misli na tijela državne uprave, jedinica regionalne i područne samouprave, javnih poduzeća i ostalih oblika javne administracije. S ponosom ističemo da je EDITEL Adria u okviru ovog projekta postala registrirani pružatelj usluga razmjene e-Računa s Fininim sustavom e-Račun za državu. Editel Adria pruža svojim korisnicima i usluge EDITEL e-Arhive za pohranu e-Računa koja je uvjet prema zakonu.
Registar korisnika e-Računa je registar poslovnih subjekata i pripadajućih poslovnih jedinica koje samostalno mogu primati i slati račune, a koji su registrirani na Finin servis e-Račun. U Registru korisnika se također nalaze i obveznici javne nabave. Registrirani su kao korisnici servisa e-Račun za državu te korisnici drugih informacijskih posrednika povezanih s Fininim servisom e-Račun za državu. Približavanjem roka za obavezno slanje e-Računa prema javnim naručiteljima, i Atlantic Grupa je ušla u završnicu zahtjevnog projekta. EDITEL Adria je uspješno implementirala e-Račun u Atlantic Grupi.
Potrebu za slanjem takvog računa imali su Atlantic Trade, Cedevita, Bionatura Bidon Vode, Farmacia zdravstvena ustanova i Atlantic Pharmacentar. Nekoliko različitih ERP-ova s različitim formatom računa i različita poslovna područja kojima se bave navedene tvrtke, zahtijevali su sistematičan pristup rješavanju zahtjeva.
Oformljen je tim u kojem je bilo uključeno više od deset IT i financijskih stručnjaka iz pojedinih tvrtki Atlantic Grupe, stručnjaci iz vanjskih ERP-ova te konzultantskih kuća. EDITEL je imao u svemu tome veliki udio u pružanju usluga pripreme rješenja i prenošenja e-Računa u UBL 2.1 koji je zahtjevan Zakonom na Finin portal za e-Račun za državu.
EDITEL-ove usluge:
- Konzalting i priprema rješenja
- Konverzija iz različitih formata u UBL 2.1
- Digitalno potpisivanje
- Komunikacija i prenošenje e-Računa na Finin portal e-Račun za državu
- Verifikacija povratnih statusa
- e-Arhiviranje e-Računa
Cilj ove Direktive je ubrzanje procesa nabave, smanjenje troškova gospodarskih subjekata, povećanje transparentnosti, te olakšavanje prekogranične nabave.
Prednosti uvođenja e-Računa u javnu nabavu:
- Smanjeni administrativni troškovi
- Bolja raspodjela ljudskih resursa
- Sigurna arhiva računa i popratnih dokumenata
- Brže i jednostavnije pretraživanje primljenih i arhiviranih računa
- Brža i jednostavnija revizija računa
Trenutno još traje proces optimizacije informacijskih rješenja sudionika u čitavom lancu razmjene i pohrane e-Računa. Bitna je kvalitetna podrška i edukacija od strane informacijskih posrednika da ova optimizacija prođe što lakše, da se osigura klijentima nesmetano korištenje sustava te da se dugoročno izgradi povjerenje klijenata za ovaj novonastali princip rada.