Intervju Marlovits
Vidimo se kao graditelji digitalnih mostova
EDITEL je nedavno doživio generacijsku promjenu. Kao glavni direktor ove nove generacije, koji su vaši osobni ciljevi i očekivanja?
EDITEL se može osvrnuti na uspješnu korporativnu povijest koja se proteže više od 30 godina. Za mene je važno istaknuti postignuća prethodne generacije i graditi na njima. To znači da želimo nastaviti nuditi našim klijentima kvalitetu na koju su navikli premašujući njihova očekivanja. Ovdje pričamo o stručnosti, pouzdanosti i maksimalnom povjerenju. Također, jasno je da čvrsto vjerujemo u uvođenje inovacija na redovnoj osnovi i prebacivanje poslovanja na sljedeću razinu.
U EDITEL-u ste već 15 godina i imate puno iskustva. Koja je najvažnija stvar koju ste naučili tijekom tih godina?
Zapravo, postoje dvije stvari: jedan je široko rasprostranjen mit o tome da je EDI samo tehnička stvar. EDI projekti provode se preko odjela i tvrtki. To samo pokazuje da takva perspektiva ne odražava stvarnost i to često čini razliku između uspješnih i propalih projekata. Druga stvar je, nešto što proizlazi iz gore spomenute činjenice: da na kraju dana, ljudi su ti koji stoje iza bilo koje tehnologije, ljudi koji moraju biti složni i odraditi taj posao. U takvim situacijama često preuzimamo ulogu voditelja.
U kojim područjima tvrtke ima prostora za inovacije?
EDI se oslanja na dobro uspostavljenu tehnologiju i to je u konačnici glavna prednost. Zato naš cilj nazivam “inovativni kontinuitet”. Nastojimo dalje razvijati ovu tehnologiju, proširiti ga na industrije koje imaju manje prodora, i zadnje, ali ne manje važno, stvarati nove usluge temeljene na našoj EDI tehnologiji. Naš najnoviji primjer je e-diskontiranje koje nudimo u suradnji s Erste Bankom.
Sigurnost podataka i zaštita podataka je glavna tema u 2018-oj. Kako ste kao EDI davatelj usluga pristupili ovom problemu?
Zaštita podataka i pravni propisi koji dolaze s njim prioritet su broj jedan u EDITEL-u. To vrijedi za cijelu tvrtku od vrha do dna. Poduzeli smo tehnološke i organizacijske mjere kako bi zaštitili podatke naših klijenata. U EDITEL-u se provode periodične provjere vanjskih revizora. Uostalom, radi se o podacima naših klijenata i naša je obaveza i dužnost da u potpunosti poštujemo sve zakonske zahtjeve.
Postoji sve veći trend stvaranja mreža. Što EDI može učiniti kako bi podržao to?
Umrežavanje je naša osnovna djelatnost i u konačnici naš oglašivački apel. Kao međunarodni i operater mreže za više djelatnosti, mi zapravo vidimo sebe kao pioniri ovog razvoja. Vjerujem da se krećemo prema mrežama koje pokrivaju čitavo područje u krugu od 360 stupnjeva. Bilo da se radi o klijentima, dobavljačima ili drugim davateljima usluga, uvijek se osjećamo kao “graditelji digitalnih mostova” među tvrtkama, a istodobno pružamo maksimalnu kvalitetu i praktičnost. I to je istina bez obzira na veličinu tvrtke, industrije ili fokusa.
Osim FMCG industrije, koja se već jako oslanja na EDI, gdje vidite potencijal za EDI-jem?
Uvijek su postojale industrije koje su bile idealne za korištenje EDI-ja s obzirom na njihove potrebe za kratkim vremenom isporuke, standardiziranim procesima ili većim transakcijskim količinama. Zbog toga su područja maloprodaje i automobilska industrija bili prvi pokretači. Ranijih dana, to su uglavnom bili veliki igrači koji su radili s EDI-jem, ali se već neko vrijeme koristi i u malim i srednjim poduzećima. Stoga možemo reći da ovaj EDI “arhetip” sada ima mnogo lica i pronašao je svoj put u mnoge različite industrije, npr. lance restorana, zdravstvenu i financijsku industriju.
Kako internacionalizacija koju su provele mnoge tvrtke utječe na vaš strateški fokus?
Međunarodni fokus naših klijenata jasno je vidljiv u ranim počecima. Lanci vrijednosti davno su prestali biti čisto nacionalni. Zato je internacionalizacija EDITEL-a bila sljedeći logičan korak. Za klijente s međunarodnim operacijama, to je ogroman plus, raditi s jednim pružateljem usluga koji pokriva 20 zemalja. Međutim, budući da ne želimo zanemariti naše korijene, također ćemo prihvatiti tendenciju regionalizacije.
Je li EDI spreman za budućnost?
Odgovor je svakako da! EDITEL se konstantno razvijao tijekom proteklih 30 godina. Naša zajednica stalno raste, a logističke informacije važne su kao i uvijek. Učinkovitost, transparentnost i digitalizacija u procesima međusobnog povezivanja također su visoko na svačijem dnevnom redu . Mi čvrsto vjerujemo u stalno susretanje sa novonastalim potrebama naših tržišta i klijenata.