Kako izbjeći nestanak zaliha?
Jasan prikaz OSA (On-Shelf Availability) podataka
Postoji jedna stvar za koju su ljudi posebno bili zahvalni u krizi korone: kontinuirana opskrba prehrambenim artiklima i drugim važnim svakodnevnim proizvodima.
Konačno, dostupnost proizvoda na našim policama može se smatrati osnovnom potrošačkom potrebom. Zbog toga je sve važnije kontinuirano analizirati i optimizirati raspoloživost proizvoda. U idealnom slučaju, svi uključeni partneri, kao što su dobavljači i trgovci, trebali bi se udružiti. Tako bi izbjegli prazne police. Tu dolazi elektronička razmjena podataka.
EDITEL CZ odavno je dio radne skupine ECR „Mjerenje vrednovanja i OSA. “ Pokrenut je „Projekt barometar OSA“ radi provođenja analize dostupnosti proizvoda u maloprodajnim trgovinama.
Nakon uspješnog završetka projekta, ECR radna skupina sada priprema pilot projekt pod nazivom „ECR OSA Monitor“ u suradnji s EDITEL CZ i REPORTING.CZ. Cilj ovog pratećeg projekta je pronaći način analize podataka na temelju elektroničkih izvještaja o zalihama (INVRPT). Izazov je bio uglavnom identificirati jednostavne pokazatelje koji bi se mogli koristiti za logistiku, prodaju, marketing i financije. Ili drugim riječima, pretvaranje ogromne količine podataka u izravne grafikone ili poruke. Tako bi se uočile specifičnosti ili međusobni odnosi i na kraju osiguralo da proizvodi uvijek budu dostupni.
Elektronički izvještaji o zalihama pružaju mnogo informacija, uključujući stanje robe na zalihama, prodaju zaliha, primanja u skladište i kretanje robe. INVRPT sadrži svakodnevno ažurirane informacije o svim proizvodima određenog dobavljača koje trgovac ima na zalihama (oslanjajući se na GTIN – Global Trade Item Number). Izvještaji se šalju iz svih trgovina i skladišta.
Zajedničko rješenje koje su kreirali EDITEL CZ i REPORTING.CZ, podatke sastavlja svakodnevno. Sustav poslovne inteligencije oslanja se na pokazatelje podataka koji uključuju prodaju robe, primljenu robu i stvarni inventar ili ne-zalihe koje se mogu sortirati po vremenu.
Postoji mnogo razloga zašto određeni proizvod nije dostupan na policama, iz toga se može izvući nekoliko zaključaka. Potrebni alati za suzbijanje toga u ranoj fazi već su dostupni svim zainteresiranim tvrtkama. Čak i ako nisu uključeni u pilot projekt „ECR OSA Monitor“.
O projektu barometar OSA
“OSA (On-Shelf Availability) definirana je kao dostupnost proizvoda za kupnju od strane potrošača, na mjestu gdje to očekuju i u vrijeme kada ga žele kupiti, dok OOS (Out-of-Stock) opisuje situaciju u kojoj potrošači ne pronađu proizvod na polici kada ga žele kupiti.” Ovo je definicija koju zajednica ECR pruža za ova dva pojma.
Sve analize dostupnosti proizvoda izvedene u sklopu „Projekta barometar OSA“ temeljile su se na istraživanju u trgovini o odabranim proizvodima ili kategorijama proizvoda. Te provjere u trgovini obavljale su se tromjesečno tijekom razdoblja od otprilike 14 dana.
Symbolic image copyright iStockphoto, photo credit Vera Petrunina