Nedostatak domaćih standarda
.
Izazovi hrvatske trgovine u B2B automatizaciji
Hrvatska je u ovo doba izazova malo intenzivnije krenula na put automatizacije B2B procesa i bespapirnog poslovanja. Prakse i rješenja već duže vrijeme postoje, ali je obim automatizacije još uvijek nizak.
Tehnološka rješenja kojima raspolažemo u Hrvatskoj su dobra, ali veliki izazov predstavlja standardizacija. Ovdje Hrvatska zaostaje za drugim zemljama EU. Stanje na području dobrih digitalnih praksi i standarda u drugim zemljama gdje Editel nudi svoja rješenja je bolje jer su posve automatizirani B2B procesi više u funkciji svakodnevne prakse.
Hrvatska krenula na put robotizacije lanca opskrbe i B2B procesa
Razlozi zaostatka su prvenstveno ekonomski, geodemografski i povijesni s obzirom na oblik zemlje. Tu je i činjenica da nemamo jakih domaćih lidera te specifičnu distribuciju. Hrvatska je kasno krenula na put robotizacije lanca opskrbe i B2B procesa. Još uvijek nema udruženje ili tijelo koje bi definiralo standarde na tom području i propagiralo strateška rješenja.
B2B automatizacija potrebna je u svim branšama
Zbog nedostatka standarda, velike strane kompanije nameću nam svoje prakse iz matičnih zemalja. S druge strane, domaći informacijski posrednici nemaju dovoljno iskustva da bi mogli među sobom i s korisnicima definirati međunarodno komplementarne hrvatske standarde. Pozitivno je što je prošle godine zaživio e-Račun za državu. No, on pokriva samo B2G segment, pa i dalje nedostaju standardi za e-Arhiviranje te druge vrste procesa i poruka. Rješenje za prelazak iz takvog stanja je nacionalno tijelo. Ono bi brinulo za digitalnu budućnost i u suradnji s korisnicima i informacijskim posrednicima identificiralo potrebe te definiralo standarde robotizacije lanca opskrbe i B2B procese u svim branšama.
Dok se takvo tijelo ne oformi, Editel se maksimalno trudi da s našim međunarodnim iskustvima harmoniziramo rješenja. koja su najbliža solidna osnova potencijalnim budućim standardima. Aktualna pandemija bolesti COVID-19 dovela je do porasta zanimanja za Editelova rješenja, što je i očekivano u vremenu kad je pristup papirnatim dokumentima bio onemogućen ili ograničen. Istovremeno, zbog krize je smanjena spremnost kompanija na investicije. Nekada smo govorili o digitalnoj budućnosti, no ona sada postaje čak nužna za preživljavanje.
Symbolic image copyright iStockphoto, photo credit putilich