Tri mjeseca korištenja e-Računa u javnoj nabavi
Dosadašnje aktivnosti u području razmjene e-Računa
Implementacija projekta e-Račun u javnoj nabavi iziskivala je veliki angažman više sudionika (Ministarstva gospodarstva, FINA-e, javnih naručitelja, posrednika za e-Račun, ERP sustava, dobavljača…)
Bilo je uspona i padova pa je Ministarstvo gospodarstva organiziralo konferenciju „Tri mjeseca korištenja e-Računa u javnoj nabavi – PRAKSA & IZAZOVI “kako bi se napravio presjek stanja i podijelila iskustva svih sudionika o dosadašnjoj provedbi aktivnosti u području razmjene e-Računa u javnoj nabavi.
Gđa Maja Radišić Žuvanić, voditeljica Službe za digitalno gospodarstvo, bila je moderator konferencije, ali i prezentator stanja i iskustava sa strane Ministarstva.
U izlaganju su također sudjelovali i predstavnici Financijske agencije kao pružatelji usluge nacionalne centralne platforme za razmjenu e-Računa. Sudjelovala je i Zagrebačka županija kao predstavnik javnih naručitelja te naš direktor operacija, g. Božidar Bajsič koji je prezentirao iskustva i prijedloge EDI providera u projektu e-Računi s državom.
Koliko e-Računa se razmijenilo?
Od kada je počela primjena elektroničkog računa u javnoj nabavi ukupno se razmijenilo 1,1 milijun e-Računa. Time je broj javnih naručitelja koji sudjeluju u razmjeni dosegao brojku 5.300.
Broj dobavljača/gospodarstvenika koji šalju e-Račune putem nacionalne centralne platforme za razmjenu e-Računa je na nivou oko 21.500.
Zadovoljstvo rezultatima
Pomoćnica ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta gđa Ivana Soić, napomenula je da je izuzetno zadovoljna predstavljenim rezultatima od početka primjene e-Računa u javnoj nabavi. Spomenula je da su do sada proveli preko 200 edukacija. Oni educiraju obveznike javne nabave kako bi cijeli taj proces tekao što brže i jednostavnije. Zagrebačka županija, kao predstavnik javnih naručitelja, prezentirala je proces od zaprimanja računa pa do njegovog plaćanja, kao i digitalna rješenja koje u tom procesu koriste.
FINA se osvrnula na trenutne manje nesukladnosti europske direktive sa našim zakonodavstvom, te najavila neka poboljšanja platforme.
Bajsič iz naše tvrtke EDITEL Adria je dao viđenje učinjenog sa stajališta posrednika i upozorio na problem raspoloživosti i nivoa usluge sa kojima se posrednici još uvijek suočavaju. Posebno je naglasio potrebu uvođenja mjera koje bi povećale nivo usluge e-Računa za državu.
Neke od tih mjera su:
- Definirati SLA i mjere
- WEB monitor raspoloživosti (stanje servisa posrednika)
- Automatsko obavještavanje (alertiranje) u slučaju smetnji
- Na kraju konferencije zaključak je bio kako je unatoč poteškoćama i izazovima, projekt odrađen i iznad očekivanja.