+ 385 (0) 1 379 42 96
TEHNIČKA PODRŠKA +385 (0) 1 646 35 91
EDI-SAVJETOVANJE  +385 (0) 91 396 2901

Uvrštavanje proizvoda na police trgovina

Uvrštavanje proizvoda na police trgovina

Kako povećati šanse za ulazak vaših proizvoda na police maloprodajnih trgovina?

Za razvojne tvrtke te mala i srednja poduzeća, uvrštavanje njihovih proizvoda na police trgovina, svojevrsno je priznanje. Uključivanje u redoviti asortiman velikih internetskih trgovaca često dramatično povećava prodaju. Međutim, i proizvodi koji su napravljeni s ljubavlju, ukusni proizvodi, često nisu dovoljni da uvjere kupce da stavljaju taj proizvod na svoje police. Stručnjak za tu temu, iz EDITEL-a Christoph Stenech objašnjava koji drugi čimbenici čine razliku u ovom procesu.

Pronalaženje prave ravnoteže može biti veliki izazov, posebno za male i srednje velike proizvođače robe. Ne samo da bi trebali imati dobar proizvod, trebali bi biti marketinški i prodajni geniji. Kanali prodaje kojima se samostalno upravlja često imaju ograničavajući potencijal. U tom kontekstu, krajnji je cilj mnogih proizvođača ući na police popularnih maloprodajnih trgovina ili biti prihvaćen u standardni asortiman velikih internetskih platformi. Christoph Stenech, voditelj prodaje u EDITEL-u, tvrtki koja već dugi niz godina pomaže nacionalnim i međunarodnim trgovcima u pitanjima elektroničke razmjene podataka, objašnjava kako poboljšati šanse za uvrštavanje proizvoda na police trgovina.

1. Kvaliteta proizvoda, certificiranje, higijena

Ovisno o kategoriji proizvoda, podrazumijeva se da proizvod treba imati dobar okus, izgledati privlačno, biti funkcionalan i možda čak jedinstven. Uz to, moraju biti zadovoljeni europski zahtjevi za sigurnost i higijenu proizvoda. Kriteriji organske kvalitete i drugi održivi kriteriji postaju sve važniji. To treba dokazati certifikatima.

2. Osigurajte dovoljne količine robe

Budući dobavljači trebaju biti spremni na sve moguće scenarije. Zapravo, mogućnost pružanja dovoljnih količina robe može biti važan kriterij. Proizvodni i logistički procesi trebali bi biti dobro pripremljeni u slučaju da se proizvod pokaže kao bestseller. Također treba uzeti u obzir da potražnja za određenim proizvodima ovisi o sezoni. Stoga bi se proizvodni kapaciteti trebali proširiti prema potrebi. Drugi mogući scenarij je da bi se proizvod mogao ukloniti s polica, ako je potražnja potrošača mala.

3. Unaprijed povećajte svijest o marki

Prije razgovora s trgovcima o stavljanju vašeg proizvoda na njihove police, preporučljivo je poduzeti marketinške mjere kako biste povećali svijest o svom proizvodu ili marki. Ako planirate uvesti novu kategoriju proizvoda, često treba prvo stvoriti potražnju potrošača i definirati ciljanu publiku. Moguće marketinške aktivnosti uključuju optimizaciju tražilice ili čak pojavljivanje u početnim emisijama
na televiziji.

4. Budite dobro pripremljeni za pregovore

Nakon što su marljivo obavljeni svi pripremni radovi, najbolji je scenarij da će se sami trgovci obratiti proizvođaču. Međutim, ti su slučajevi prilično rijetki. Obično proizvođači aktivno kontaktiraju maloprodaju, bilo e-poštom, pozivima ili registracijom na portalima dobavljača kojima upravljaju trgovci. Ako proizvođač zakaže sastanak za predstavljanje svog proizvoda, trebao bi biti spreman odgovoriti na sljedeća pitanja: Tko je ciljna skupina vašeg proizvoda? Imate li realna očekivanja modela cijene? Jesu li vaše cijene profesionalno izračunate? Koje popratne marketinške aktivnosti ste planirali? Mogu li se dizajn i pakiranje prilagoditi ako je potrebno? Uz to, trebali biste imati osnovno razumijevanje identifikacije proizvoda i razmjene podataka. Također preporučujemo čitanje logističkih priručnika relevantnih trgovinskih partnera.

5. Tehnički preduvjeti: EAN bar kodovi i matični podaci proizvoda

Ključno pitanje za pakirane proizvode je njihova identifikacija pomoću ID brojeva i bar kodova koji omogućuju skeniranje proizvoda u trenutku kupnje. Za palete i ostale brodske kontejnere potrebni su zasebni kodovi. Tehnički izraz za ovaj kod je serijski otpremničko-kontejnerski kod (SSCC – Serial Shipping Container Code). U u Hrvatskoj je službeni izdavač ovih kodova GS1 Croatia. Između ostalog, ova organizacija pomaže u pružanju matičnih podataka artikala (putem GS1 GlobeCat – GDSN) i nudi pomoć u pitanjima sljedivosti. Glavni podaci o proizvodu uključuju brojeve artikala (GTIN / EAN), težinu, nutritivne podatke i podrijetlo. Ovi matični podaci o proizvodima redovito će se razmjenjivati sa svim maloprodajnim partnerima.

6. Elektronička razmjena podataka često je obavezna

Uz matične podatke o proizvodima, podaci o kretanju proizvoda također se kontinuirano digitalno razmjenjuju s trgovcima. To uključuje, između ostalog, narudžbe, otpremnice i račune. Elektronička razmjena podataka (EDI) često je osnovni uvjet za poslovni odnos u velikim trgovačkim lancima. Kod ostalih trgovaca, dobivate dodatne bodove ako koristite elektroničku razmjenu podataka jer je to znak profesionalizma. Pomoću automatizirane elektroničke razmjene poslovnih dokumenata, čak i sami proizvođači štede vrijeme i novac, te izbjegnu brojne pogreške koje mogu nastati ručnim unosom podataka. U praksi trgovci obično imaju posebne zahtjeve u vezi s formatom razmijenjenih dokumenata. Iskusni pružatelj EDI usluga, poput EDITEL-a, obično ima sve odgovore o specifičnim praksama u industriji.

Povećajte svoje šanse za uspjeh

U poslovnom životu druge su šanse rijetke. “Prije nego što se obrate trgovcima na malo, proizvođači bi trebali biti vrlo dobro pripremljeni i konzultirati se sa stručnjacima. Napokon, bila bi šteta da njihov prvi pokušaj nije uspio zbog pogrešaka koje su se lako mogle izbjeći ”, komentirao je gospodin Stenech.

Ne ustručavajte se kontaktirati nas u vezi savjetovanja, sigurno Vam možemo ponuditi rješenje koje odgovara vašim potrebama. Molimo pošaljite svoj upit na mail info@editel.hr

Symbolic image copyright iStockphoto, photo credit Gurzzza

Activate Cookies
Old Browser